Opdrachtgevers IM Social

Hieronder een overzicht met een paar van mijn (huidige) opdrachtgevers en een korte omschrijving van de werkzaamheden, die ik voor ze uitvoer of heb uitgevoerd. Wees vrij om ze te benaderen als je een referentie zoekt.

Opdrachtgevers lopende projecten

KT-Dynamics

Ik werk sinds juni samen met werkgelukdeskundige Veronique Kilian. Zij is schrijver van het boek Geluk op het werk? Train je gelukscompetenties!’. Ze heeft een aparte website voor haar opleidingen, trainingen, lezingen en masterclasses. Ik help de vindbaarheid van haar website verbeteren met een SEO-strategie. Ook geef ik coaching op het gebied van SEO-vriendelijke blogs, zodat haar blogs meer bezoekers naar haar site gaan trekken.

Stichting Healing Tao Nederland 2018 en 2019

HTN organiseerde in 2018 en 2019 een evenement met Qigong master Robert Peng. Ik ben ingehuurd voor alle online marketing met als doel zoveel mogelijk aanmeldingen. Eerste stap was een goed een goed landingspagina om het evenement goed te presenteren en aanmelden te faciliteren. Dat werd een subdomein van www.healingtao.info. met alle informatie over het evenement, inclusief aanmeld- en betaalmodule. Ook heb ik een Facebook-campagne opgezet.

Planckie, augustus 2017 tot heden

Planckie is een gezondheidsapp in ontwikkeling. Ik adviseer founder en CEO Leedo Daniel over de Facebook marketing strategie voor het opbouwen van meer naamsbekendheid en het vergroten van de Facebook community (bereik).

GeM Training, juli 2016 tot heden

Hoe kan GeM Training beter gevonden worden via Google, zodat ze meer potentiële klanten kan bereiken? Na een grondige analyse van de website en social media platforms zijn de nodige (technische) verbeterpunten doorgevoerd om een goede basis te leggen voor SEO. Ook heb ik een werksessie WordPress en social media beheer verzorgd. Maandelijks onderhoud om met SEO-activiteiten en content de ranking op specifieke zoekwoorden goed te houden.

Nils Kalf Schoenmaker, maart 2014 tot heden

Eigenaar Nils Kalf geholpen om beter gevonden te worden via Google, zodat hij meer klanten in zijn winkel krijgt. Werkzaamheden: social media analyse, social media plan, nieuwe WordPress website, SEO, content marketing, community management van Facebook en Instagram.

Wijngaard De Reeborghesch, sinds 2011

Ik heb Henk Marmelstein gecoacht in communicatie via Twitter en Facebook. Nu bereikt hij op 76-jarige steeds meer wijnliefhebbers voor het proeven en kopen van de mooie wijnen van zijn wijngaard Wijngaard De Reeborghesch in de Achterhoek. Ook beheer van de WordPress site.

Afgeronde projecten en campagnes

Dao van de vrouw

Ik heb eigenaar Dirkje Veltman geholpen met de SEO-optimalisatie van haar nieuwe website. Dat bestond uit een analyse, doorvoeren van verbeterpunten en hulp bij het schrijven van SEO-vriendelijke teksten.

Nieuwe website Bobby Was Here 2018

De oude website was verouderd, wat gevolgen had voor de functionaliteit en zichtbaarheid. Hoofddoel van de nieuwe website: meer appartementsboekingen. In samenwerking met Wieland Vernooij van Wielands webdesign in Nijmegen heb ik een volledig nieuwe website opgeleverd met een fris ontwerp en nieuwe functionaliteiten om het belangrijkste doel van de website te bereiken. Bekijk de website.

Yoga en coach, 2017/2018

Loes is een gepassioneerde ondernemer met een missie: mensen gezond en gelukkig maken door middel van yoga en coaching. Om via haar website meer potentiële klanten bereiken, help ik met zoekmachine optimalisatie en content marketing.

GOED PUNT | marketing & communicatie, mei tot oktober 2016

Voor Expect Everything, een EU-jongerencampagne, heeft GOED PUNT | marketing & communicatie mij ingehuurd voor social media advies. Doel van de campagne is jongeren tussen 13 en 18 jaar te interesseren voor een carrière in de bètawetenschap: Science, Technology, Engineering of Math (STEM). Daarbij werken ze met nationale hubs van jonge redacteuren tot 18 jaar en organiseren diverse events. Werkzaamheden IM Social: strategie Nederlandse social media campagne.

Soundies, mei 2016

Voor de introductie van de “I feel good” energiereep van Soundies heb ik de social media presence voor Soundies geoptimaliseerd. Soundies is een mooi merk met een mooie purpose: wetenschappelijke inzichten vertaald naar goede, smakelijke, gezondheidsbevorderende producten. Werkzaamheden door M Social:

  • Facebook custom url geclaimd (wat ze maanden niet lukte)
  • Facebook en Twitter accounts geoptimaliseerd
  • Instagram account opgezet en de groei van de community een boost gegeven
  • Content advies en een format voor een publicatiekalender

CLIA Nederland
Love to Cruise IM Social

 

 

 


CLIA
 is de overkoepelende vereniging voor de cruisebranche. Ieder jaar besteden ze in oktober aandacht aan cruisen met als doel Nederlandse vakantiegangers te inspireren op cruisevakantie te gaan. De campagne liep ieder jaar van 1 t/m 31 oktober. In 2015 en 2016 heb ik geadviseerd over de online en social media strategie.

WRR, mei 2015

Workshop verzorgd voor een groep wetenschappers van de afdeling research van Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid (WRR). Doel van de workshop was hoe ze via social media research en listening relevante informatie kunnen verzamelen ten behoeve van hun onderzoeken en publicaties.

The-Chair.com, januari 2015

Haar en beauty platform The Chair.com bekend van Holland’s Next Top Model. Dagelijks bloggen zij over alle haar & beauty trends en het laatste nieuws. Opdracht aan IM Social: uitgebreide online en social media analyse.

Ambition and Fashion, april 2013

Social media advies gegeven en een actieplan opgezet om met social media de naamsbekendheid en online vindbaarheid te verbeteren. Activiteiten: online en social media analyse, opzetten en inrichten social media kanalen, social media integratie, redactie van webteksten en coaching in community management.

Afri-Can Foundation, april 2013

I-Care padsDeze non-profit organisatie is bedenker van wasbaar maandverband (I-Care Pads). Om donateurs te werven werd ik door Chantal Heutink benaderd voor het bouwen van een Facebook campagne app om met digitale foto’s een 9.400 km waslijn creëren van Amsterdam naar Kenia. De app heb ik gerealiseerd met Shortstack.

 

Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit (KMVK), maart 2013

Bekend van de keurmerken Green Key en de Blauwe Vlag. Na een uitgebreide analyse van de online en social media activiteiten voor het management team een twee uur durende inspiratiesessie verzorgd over de kansen op online en social media gebied.